sobota, 8 października 2011

CIVIDALE DEL FRIULI

Dzisiaj, pogoda dopisywała, więc z Udine ruszyłam do Cividale del Friuli, dawne miasto Forum Julii. Powstało ono w 50 roku pne, na nowej drodze rzymskiej Via Julia Augusta. Znaleziska archeologiczne potwierdzają pochodzenie miasta od Wenetów i Celtów.
Chciałam pozwiedzać najstarsze perełki tej miejscowości, ale informacja turystyczna była jeszcze nieczynna. Początkowo nie wiedziałam gdzie się udać, było chłodno, bo to już pogranicze gór. Jednak w okazałym budynku miejscowego muzeum otrzymałam dokładną mapkę miasta i pomaszerowałam nad fiume Natisone.
Nad skalistym brzegiem rzeki, w górę jej biegu.

Trzy w jednym, czyli miasto, fiume Natisone i w oddali Alpy, przez które śladami bursztynowych kupców, wędrowałam do Aquilei.

Idąc już w kierunku centrum, zaciekawiło mnie, że na mapce zaznaczony jest punkt z wyrazem „Celtico”. I skręciłam w tą uliczkę.

Zachowane pomieszczenie, pochodzenia celtyckiego datowane jest na IV - III wiek pne.

Można je zwiedzać samemu, a klucze znajdują się w widocznej na zdjęciu, pobliskiej kafejce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz